Salam Dunia......

Gantungkan azam dan semangatmu setinggi bintang di langit dan rendahkan hatimu serendah mutiara di lautan.............

Tuesday, January 4, 2011

kehidupan di Universiti

Beginilah rutin seharian di Universiti. Bermulanya semester baru, segala urusan peribadi dan hal-hal yang berkaitan akademik perlu diselesaikan dengan segera. Jika dilengahkan pasti segala kerja tidak berjalan dengan baik. Pagi tadi saya perlu bangun untuk menguruskan borang tambah kursus di Fakulti dan pada masa yang sama saya berjumpa Ketua Jabatan Fakulti, Dr Muzaffar Shah untuk mendapatkan tandatangan borang bagi pihak kawan saya. Kelas bermula jam 2 petang. Setelah selesai urusan di Fakulti, sementara menunggu waktu kelas tersebut saya dan kawan baik, Noor aizidwanie atau Kak wani comey yang setia menemani saya menghabiskan masa yang ada di perpustakaan. Jam sudah menunjukkan hampir pukul 2. alamak,,,bas belum bergerak lagi. Agak lama kami berada di dalam bas. Sambil itu saya memikirkan siapa pulak yang akan mengajar subjek EDU. Kaki melangkah laju ke kelas. Eh, perlu sembahyang dulu. Sesudah itu pintu kelas di ketuk dan bila kami mebuka pintu semua memerhatikan kami. Dah agak, kami yang terakhir. Tapi rasa agak happy sebab yang mengajar kami adalah En. Zul, yahooooooooooo......seperti yang telah dimaklumkan pada semester yang lepas sesiapa yang lewat datang kelas kena kurung di luar. tak sanggup,,,jauh berjalan dari kolej ke kampus sampai saja ke kelas kena kurung di luar. oh tidakkkkk...nasib baik la hari ni hari pertama. Rasa penat hilang setelah En. Zul menggamatkan suasana dengan lawak jenakanya yang menghiburkan kami semua. Hari ni kelas tamat lebih awal. Semua nampak gembira .....

Saya dan Kak Wani,,,utara mari,,,,

No comments:

Post a Comment